dimarts, 5 de gener del 2010

POP. 1280 de Jim Thompson

Gènere: Novel·la negra
Any: 1.964

Última edició en Català:
Títol: 1.280 Ànimes
Editorial: Edicions 62
Traducció:
Any: 1.988
Pàgines: 170

Última edició en castellà:
Títol: 1.280 Almas
Editorial: Punto de Lectura
Traducció: Antonio Prometeo Moya
Any: 2007
Pàgines: 235

Adaptacions:
Cinema: "Coup de Torchon" de Bertrand Tavernier (1981). Traduïda al castellà com a: Corrupción - 1280 Almas.


Biografia i obra de l'autor: 
Jim Thompson a Wikipedia
Jim Thompson a Lecturalia
Jim Thompson a l'Enciclopedia Catalana

3 comentaris:

anna ha dit...

EP! Jo ja m'he llegit el llibre i vull felicitar Mr. Buko per proposar-nos-el. L'he trobat interessant i apte pel nostre club. Avui, a més, m'he comprat un altre llibre del nostre estimat Jim: El asesino dentro de mí. Pel que diuen, tant o més recomanable que l'anterior. Ja es veurà, però de moment m'ha atrapat.

Homebala ha dit...

Celebro que li hagi agradat, estimada Mura. No he llegit "El asesino dentro de mí", però puc recomanar-li, també de l'amic Thompson, "La fugida", també de La Cua de Palla... bé, segurament esgotat i descatalogat, però si li pica li podria deixar. Au!

Marc ha dit...

Ja que hi som jo us recomano les pelis que va guionitzar per en Kubrick: Atraco perfecto i Senderos de Gloria. Especialment la segona. Una magnífica peli bèlica i alhora un magnífic manifest antibelicista.